رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو مشهد گفت: احتمالا قیمت‌های بازار تا حدود قیمت کارخانه کاهش داشته باشد و دیگر اختلاف قیمتی میان بازار و کارخانه وجود نداشته باشد. با این روند کاهشی در قیمت خودروها، تا اواسط شهریور ماه قیمت کارخانه و بازار یکسان خواهد شد.


حسین حسینی در گفتگو با شهرآرانیوزدر خصوص وضعیت بازار خودرو عنوان کرد: بازار خودرو از اوایل سال همچنان روند کاهشی داشته و این روند ادامه‌دار خواهد بود.

وی افزود: قیمت‌ها در یک ماهه اخیر نیز کاهش زیادی داشته است. از اول مرداد ماه نیز قیمت‌ها ریزش شدیدی داشته که کماکان ادامه دارد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو مشهد خاطرنشان کرد: این کاهش قیمت‌ها خودرو‌های کارکرده را هم شامل می‌شود. قیمت ماشین‌های ایرانی از ۶ تا ۷ میلیون تومان و سایر ماشین‌های لوکس و وارداتی نیز ۱۵ تا ۲۰۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.

حسینی در خصوص دلیل کاهش قیمت خودرو بیان کرد: ارز در بازار تقریبا روند ثابتی دارد. نبود خریدار در بازار برای سرمایه‌گذاری و عدم تناسب عرضه و تقاضا باعث روند کاهشی در قیمت خودرو شده است.

وی گفت: فکر می‌کنم قیمت‌های بازار تا حدود قیمت کارخانه کاهش داشته باشد و دیگر اختلاف قیمتی میان بازار و کارخانه وجود نداشته باشد. کسی که از کارخانه خرید کند دیگر از بازار خودرویی نخواهد خرید. در حال حاضر دیگر در بازار خریداری نداریم.

قیمت خودرو تا اواسط شهریور به قیمت کارخانه می‌رسد

حسینی تصریح کرد: با این روند کاهشی، تا اواسط شهریور قیمت کارخانه و بازار یکسان خواهد شد. پس از محرم سفر‌های تابستانی را خواهیم داشت که امیدی به بازار وجود ندارد. در مهر ماه نیز در بازار مشتری وجود نخواهد داشت.

بعید است بازار خودرو تا انتهای سال راه بیفتد

وی افزود: بعید است بازار خودرو تا انتهای سال راه بیفتند و معامله‌ای صورت بگیرد، مگر اینکه کسی پولی لازم داشته باشد و راضی باشد ماشینش را با ضرر به فروش برساند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو مشهد در پاسخ به این سوال که اگر ارز روند افزایشی بگیرد، احتمال افزایش قیمت خودرو وجود خواهد داشت یا خیر، گفت: خودرو به دلیل اینکه دیگر مشتری ندارد، دیگر از بازار ارز جدا شده است. وقتی مشتری نباشد، نمی‌توان تغییر قیمت خودرو را به موضوعی ربط داد.