اصناف مشهد ظرفیت ایجاد ۱۳ شهرک صنفی را دارند اصناف مشهد ظرفیت ایجاد ۱۳ شهرک صنفی را دارند

رییس اتاق اصناف مشهد گفت: اصناف این شهر بویژه صنوف تولیدی ظرفیت تجمیع در قالب ۱۳ شهرک صنفی را دارند، مقدمات ایجاد این شهرکها فراهم شده تا مشهد در آینده نزدیک به قطب شهرکهای صنفی در کشور تبدیل شود.

رییس اتاق اصناف مشهد گفت: اصناف این شهر بویژه صنوف تولیدی ظرفیت تجمیع در قالب ۱۳ شهرک صنفی را دارند، مقدمات ایجاد این شهرکها فراهم شده تا مشهد در آینده نزدیک به قطب شهرکهای صنفی در کشور تبدیل شود.


هادی مخملی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه یک چهارم ۱۲۰ هزار واحد صنفی زیر پوشش اتاق اصناف مشهد از نوع صنوف تولیدی هستند، افزود: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال "مهار تورم و رشد تولید" نامگذاری شده است، تقویت واحدهای صنفی تولیدی در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در این میان رویکرد اتاق اصناف مشهد این است که واحدهای عرضه محصولات یا واحدهای صنفی - توزیعی نیز نباید صرفا محلی برای عرضه کالا باشند و باید به سمت خودکفایی در تامین کالاهای مورد نیاز خود پیش روند تا بتوان نیاز کامل زائر و مجاور امام رضا(ع) در شهر مشهد را به کالاهای مختلف تامین کرد.

رییس اتاق اصناف مشهد گفت: این اتاق با تمرکز بر توسعه واحدهای صنفی - تولیدی و تولیدات صادرات محور و بهره گیری از ظرفیتی که تولیدکنندگان شهر مشهد دارند، تمرکز ویژه ای نسبت به راه اندازی شهرکهای صنفی در این شهر داشته و راه اندازی ۱۳ شهرک صنفی را در دستور کار قرار داده است.

مخملی اظهار داشت: در این راستا نخستین گام آغاز عملیات اجرایی شهرک صنفی آهن و پروفیل مشهد در عید غدیر امسال خواهد بود تا بتوان واحدهای صنفی فعال در این رسته را در یک مکان متمرکز کرد و تولید و عرضه محصولات این بخش را گسترش داد.

وی اضافه کرد: شهرکهای صنفی ارتباط مستقیم با توسعه کارآفرینی، رفع مشکل بیکاری بویژه فقر در حاشیه شهر دارند، ضمن اینکه واحدهای صنفی که قرار است در شهرکهای صنفی مستقر شوند آلایندگی زیست محیطی زیادی نداشته و بستر استقرار آنها در شهرکهای صنفی فراهم شده است.

رییس اتاق اصناف مشهد همچنین اظهار امیدواری کرد که با تصویب قانون ساماندهی لکه های صنعتی اطراف کلانشهر مشهد مشابه آنچه برای تهران و البرز اتفاق افتاده است، بتوان مجتمع های صنفی یا شهرکهای صنفی اطراف این شهر را توسعه داد.

۱۲۰ هزار واحد صنفی زیر پوشش اتاق اصناف مشهد فعالیت دارند.