پرتال جامع اتاق اصناف مشهد مقدس
رئیس اتاق اصناف مشهد و عضو و خزانه دار اتاق اصناف ایران: ماندگار شدن و بقای برند مهمترین دغدغه ی کسب و کارهاست

تاریخ : دوشنبه، 7 شهريور ماه، 1401   موضوع : اخبار مجمع

دهمین همایش برندینگ با حضور مسئولان بلندپایه و صاحبان برندهای معروف در روز چهارشنبه 26 مردادماه برگزارشد.

عضو و خزانه دار اتاق اصناف ایران و رئیس اتاق اصناف مشهد به عنوان یکی از سخنرانان در این همایش، ضمن تشکر و قدردانی از برگزار کنندگان همایش درارزیابی دقیق و موشکافانه ای که در خصوص ارزیابی برندها انجام شد، اظهار داشت: با برگزاری این همایش طی سالیان متمادی بی شک می توان گفت این همایش تبدیل به یک برند شده است.

 

محمود بنانژاد مشهدی در ادامه افزود: ما پس از دوره ی دوم و یا سوم همایش تلاش کردیم حوزه ی اصناف هم در این همایش ورود پیدا کنند و بتوانند دوش به دوش صنعت در حوزه ی ارزیابی در بحث برندینگ شرکت نموده و به موفقیت دست یابند که خوشبختانه در حال حاضر می بینیم که اصناف هم توانسته اند تا کنون به امتیازات خوبی دست یابند و امیدواریم که این روند همچنان ادامه داشته باشد.

وی گفت: مهمترین دغدغه ی کسب و کارها اعتبار، ماندگار شدن و بقای برند است، چه بسیار برندهای معروفی را تا کنون شاهد بوده ایم که یک شبه محوشده اند و اثری از آنها باقی نمانده است، این درحالیست که مدیریت مؤثر برند می تواند باعث عدم نابودی و افول برند شود.

رئیس اتاق اصناف مشهد اظهار داشت: امروزه کسب و کارها برای خودسازگاری و جلوگیری از نابود شدن باید بتوانند با استفاده از راهکارهای مؤثر، برند خود را ماندگار، حفظ و به ثبات برسانند و یا حتی آن را مجددا احیاء کنند.

محمود بنانژاد مشهدی درادامه افزود: برخی عوامل خارجی مانند تغییرات سیاستهای جامعه، شرایط اقتصادی، قوانین حقوقی و حتی تغییرات زیست محیطی و یا عوامل داخلی مربوط به خود بنگاههای کسب و کارمانند تغییر در کیفیت محصولات، تغییر در رفتار مشتریان، کاهش بازاریابی و تبلیغات برند و در نهایت نامطلوب بودن شرایط اقتصادی از جمله عوامل مهمی است که می تواند در تغییر شرایط و ثبات یک برند بسیار مؤثر واقع شده و شرایط یک برند را با تهدید روبه رو ساخته و یا حتی آن را به نابودی بکشاند.

عضو و خزانه اتاق اصناف ایران خاطرنشان کرد: بنابراین مدیران کسب و کار باید تغییرات شرایط را مورد توجه قرار داده و با توسعه و بهبود همیشگی برای حفظ و بقای آن تلاش نمایند، ناگفته نماند که نوآوری و خلاقیت در برند یکی از عوامل مؤثربرای توسعه ی برند خواهد بود زیرا تحول در ساخت محصول و یا خدمات، به تحول و نوآوری های جدید منجر شده وجذب مخاطبان بیشتری را در برخواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مشهد وی گفت: همچنین یک برند موفق خدمات پس از فروش را در اولویت سیستم مشتری مداری خود قرار داده و ضمن ارائه محصولات با کیفیت به مشتریان، خدمات پس از فروش مناسبی را برای رسیدن به اعتماد مشتری در نظر خواهد گرفت.

بنانژاد یادآور شد: بی شک راز موفقیت بسیاری از برندهای امروز نه تنها در تولیدباکیفیت و فروش محصول است که در این مهم ارائه خدمات و شرایط فروش باکیفیت و جذاب، برای مخاطبان را نمی توان نادیده گرفت، بنابراین می توان گفت آینده نگری، برنامه ریزی و حرکت در مسیر صحیح تولید و فروش محصول، تأثیر بسزایی در ماندگاری برند خواهد داشت.

نقش دولت در حمایت از برندهای ملی

رئیس اتاق اصناف مشهد اظهار داشت: از آنجایی که معمولا ایده شخص یا اشخاص مختلف تبدیل به یک محصول شده و بعد از تجاری سازی و عرضه به بازار به لحاظ کیفیت و احتمالا منحصر به فرد بودن امکان تبدیل به برند خاص دارد،چه بسیار افرادی هستند که در جایگاههای مختلف جامعه اعم از هنرآموز، دانشجو، کارآموز و... بوده که توانایی ایده پردازیهای خارق العاده ای را داشته اما توان مالی اجرای ایده خود را ندارند، اینجاست که حمایتهای مالی و معنوی از سوی سازمانهای ذیربط همچون پارکهای علم و فناوری محسوس بوده و ایفاء نقش و مسئولیت آنان درهدایت و پشتیبانی افراد در این مهم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

محمود بنانژاد مشهدی تصریح کرد: یکی دیگر از نگرانی ها و مشکلات پیش روی صاحبان برند فرآیند اخذ مجوز برای ثبت برند است که تسهیل درمراحل ثبت برند و کوتاه شدن مدت زمان پاسخگویی به استعلامات برای اخذ مجوز می تواند تأثیر مثبتی در سرعت روند راه اندازی واجرای پروژه های کسب و کارهای نشان های تجاری داشته باشد.

وی در ادامه افزود: همچنین حمایت قضایی از نشان های تجاری که نام و محصول آنها کپی برداری شده و یا به نوعی به سرقت رفته است، می تواند تأثیر بسیار مهمی درموفقیت و ماندگاری برندهای موفق داشته باشد.

بنانژاد گفت: نیاز به تبلیغات در موفقیت های چشم گیر برندها را نمی توان نادیده گرفت، اما گاهی هزینه های سرسام آور این تبلیغات باعث چشم پوشی صاحبان برند از این مهم می گردد، بنابراین در این خصوص نیز کاهش هزینه های تبلیغات در رسانه های مکتوب و یا بیلبوردهای شهری و سایر موارد، از جمله عوامل مهمی است که می تواند در افزایش توان و ماندگاری نشانهای تجاری نقس بسیار مهمی را ایفا نماید.  

روابط عمومی اتاق اصناف مشهد

منبع این مقاله : پرتال جامع اتاق اصناف مشهد مقدس

http://www.asnaf-mhd.ir/

آدرس این مقاله :
http://www.asnaf-mhd.ir/7315/رئیس-اتاق-اصناف-مشهد-و-عضو-و-خزانه-دار-اتاق-اصناف-ایران:--ماندگار-شدن-و-بقای-برند-مهمترین-دغدغه-ی-کسب-و-کارهاست/