امام رضا(ع) :كسى كه كسب و تجارت مى ‏كند بايد از دروغ اجتناب كند
آخرین اخبار:
دوشنبه، 23 فروردين ماه، 1400






رئیس اتاق اصناف مشهد و عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران : در جشنواره نمایشگاهی به وسعت ایران حراج کالا نداریم
نویسنده: mohtasham تاریخ ارسال : چهارشنبه، 6 اسفند ماه، 1399 تعداد بازدید: 428

نشست خبری با عنوان نمایشگاهی به وسعت ایران روز سه شنبه پنجم اسفند ماه با موضوع نمایشگاهی به وسعت ایران در محل اتاق اصناف مشهد برگزار گردید.

در این نشست رئیس اتاق اصناف مشهد ضمن تبریک پیشاپیش ولادت باسعادت حضرت علی (ع) و روز پدر به عموم مردم ایران، به ویژه پدران افتخار آفرین  میهن اسلامی در ادامه افزود: محوریت اصلی اتاق اصناف مشهد تأکید بر شعار نمایشگاهی به وسعت ایران است. هر ساله نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا در دو مقطع پاییزه و بهاره با تخفیفات ویژه در نمایشگاه برگزار شده و کالاها در اختیار مردم قرار می گرفت.

محمود بنانژاد ادامه داد: همیشه به این نمایشگاهها نه تنها از سوی اصحاب رسانه در خصوص قیمت و کیفیت کالا، تراکم و ازدحام جمعیت و سایر مسائل نقدهایی وارد می شد بلکه ما هم در حوزه ی اصناف با اعتراضاتی از سوی واحدهای صنفی مواجه می شدیم که با توجه به ایام پایانی سال و نیاز مردم به خرید کالاهای مورد نیاز با برپایی این نمایشگاهها به کسب و کار و درآمدآنها آسیبهایی وارد می شد.  

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: جشنواره فروش ویژه نوروزی امسال به معنی حراج پایان فصل نبوده و مانند گذشته فروش کالاها در قالب نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره نخواهد بود.

محمود بنانژاد افزود: به دلیل شرایط موجود و براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، به هیچ عنوان فروش تجمعی کالا به صورت حراج یا نمایشگاه در سراسر کشور از جمله مشهد مقدس برپا نمی‌شود.

وی اظهار داشت: در این شرایط ، اتاق اصناف ایران، طرحی تحت عنوان "جشنواره فروش ویژه نوروزی" در قالب نمایشگاهی به وسعت ایران در واحدهای صنفی منتخب برگزار خواهد شد.

رییس اتاق اصناف مشهد گفت: واحدهای صنفی منتخب دارای لوگو و برندهای خاص در قالب نصب بنر یا حضور در فضای اینترنتی، فروش فوق العاده کالا با تخفیف ویژه را اعلام خواهند کرد.

وی ضمن اشاره به طرح جشنواره فروش نوروزی با عنوان نمایشگاهی به وسعت ایران بیان داشت: برگزاری جشنواره فروش نوروزی باعث می‌شود که مردم از مکانهای شناسنامه دار و با تخفیف کالا خریداری کنند تا کیفیت و قیمت کالا قابل رصد بوده و در وقت و هزینه مردم و همچنین تاز تجمع در مراکز فروش جلوگیری شود.

رییس اتاق اصناف مشهد گفت: در این جشنواره حراج کالا و یا حراج پایان فصل نداشته و تنها فروش فوق العاده کالا با در نظر گرفتن تخفیفات ویژه متصدیان واحدهای صنفی و با محوریت اتحادیه های صنفی درراستای نظارت بر کیفیت برگزاری جشنواره و بررسی تخلفات احتمالی صورت خواهد گرفت.

بنانژاد ادامه داد: ایراداتی به کیفیت، نوع، قیمت و تراکم کالاها در برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره یا پاییزه از سوی مردم و صنوف و اعتراضات در مواقع برپایی یا حتی عدم برپایی آن وجود داشته است.

وی اظهار داشت: در نمایشگاهی به وسعت ایران کالاهای پرمصرف مردم در ایام نوروز مانند شیرینی و شکلات، آجیل، کیف و کفش، پوشاک و برخی مواد غذایی و لوازم خانگی با تخفیف عرضه می‌شود و از نظر تعداد صنوف و تنوع کالا هیچ محدودیتی وجود ندارد.

وی بیان کرد: سیاستگذاری برای "نمایشگاهی به وسعت ایران" توسط اتاق اصناف ایران انجام و در کل کشور اجرا شده و در پی آن یک هیات اجرایی در مرکز استانها و یک هیات اجرایی در مرکز شهرستان تشکیل شده است. 

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: نخستین مزیت فروش فوق العاده نوروزی این است که این طرح کاملا اتحادیه محور بوده و کنترل بازار را برعهده می‌گیرد و اینکه هر صنفی مجاز به اعمال چه میزان تخفیف است، توسط اتحادیه بررسی می‌شود.

بنانژاد اظهار داشت: نظارت بر جشنواره فروش فوق العاده نوروزی توسط هر اتحادیه انجام می‌گیرد و هر جایی که تخلفی از صنفی بروز یابد، بخش بازرسی ورود کرده و با متخلف برخورد قانونی خواهد کرد.

وی بیان کرد: در طرح فروش فوق العاده نوروزی گامهایی در خصوص فروش الکترونیکی کالا نیز برداشته شده است و در این راستا اپلیکیشنی از روز شنبه هفته آینده رونمایی خواهد شد که هر واحد صنفی شرکت کننده در این طرح صفحه‌ای برای ارایه کالاهای خود خواهد داشت و خرید کالا به صورت اینترنتی انجام خواهد گرفت.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: در طرح فروش فوق العاده نوروزی تلاش شده است از ظرفیت فضای مجازی برای اطلاع رسانی این موضوع به کل مردم ایران بهره کافی گرفته شود.

بنانژاد اظهار داشت: تعداد زیادی از اعضای رسمی خودشان فروشگاه آنلاین را دارند یا در فروشگاه های مجازی دیگری عضو هستند، که از آنجا هم محصولات خود را با شرایط ویژه جشنواره به فروش خواهند رساند.

وی رعایت پروتکلهای بهداشتی از سوی صنوف را از دیگر مواردی برشمرد که طرح فروش فوق العاده نوروزی مورد تاکید قرار گرفته است و این مهم از طریق انجام گشتهای مشترک با دستگاه‌های نظارتی دیگر از جمله مرکز بهداشت انجام می‌گیرد.

بنانژاد بیان کرد: در برخی موارد مشاهده شده است که واحد صنفی پروتکلهای بهداشتی را رعایت کرده اما مردم نسبت به رعایت این موارد بی اعتنا هستند که توصیه می‌شود مردم هنگام مراجعه به واحدهای صنفی دقت بیشتری در رعایت پروتکلهای بهداشتی داشته باشند.

وی اظهار داشت: از هر واحد صنفی شرکت کننده در طرح فروش فوق العاده نوروزی یک تعهدنامه به صورت دستی و الکترونیکی گرفته شده که پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند و کد "کی.یو.آر" مربوط به وزارت بهداشت را پشت شیشه مغازه خود نصب نماید.

رییس اتاق اصناف مشهد گفت: پروتکلهای بهداشتی تعریف شده برای صنوف مختلف در طرح فروش فوق العاده نوروزی متفاوت و سختگیرانه تر است و هر واحد ملزم به رعایت این پروتکلها و فاصله گذاری اجتماعی است.

بنانژاد اظهار داشت: طبق فصل هشتم قانون نظام صنفی، نصب برچسب قیمت، صدور صورت حساب برای خرید و فروش کالا و مباحث مرتبط با آن به طور کامل باید از سوی صنوف رعایت شود و صنوف در فروش فوق العاده کالا ملزم به عرضه کالاهای باکیفیت داخیل، برندهای خوب بویژه در حوزه پوشاک و کیف و کفش هستند.

وی اضافه کرد: تخفیف برای عرضه کالاها در فروش فوق العاده نوروزی براساس قیمت واقعی آنها خواهد بود و قیمت کالا به اضافه درصد قانونی سود آن، فاکتور خرید را شامل می‌شود.                                     

   روابط عمومی اتاق اصناف مشهد













کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب