امام رضا(ع) :كسى كه كسب و تجارت مى ‏كند بايد از دروغ اجتناب كند
آخرین اخبار:
پنجشنبه، 8 خرداد ماه، 1399






تدوین سند راهبردی صنعت طلا و فلزات گرانبها
نویسنده: mohtasham تاریخ ارسال : يكشنبه، 7 مهر ماه، 1398 تعداد بازدید: 195

پیش‌نویس سند راهبردی صنعت طلا و فلزات گرانبها با حضور نمایندگانی از تشکل‌های تخصصی، برخی تولیدکنندگان، طراحان و دست‌اندرکاران زنجیره تولید، مورد بحث و تبادل نظر و بررسی قرار گرفت. ایجاد ۱۰۰ هزار شغل جدید و ایجاد باشگاهی برای تعامل بیشتر با دست‌اندرکاران و فعالان و متخصصان این حوزه در این سند مورد پیش‌بینی قرار گرفته است.

به گزارش «روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت»، نشست تدوین سند راهبردی صنعت طلا و فلزات گرانبها با حضور علی آقامحمدی، رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مهدی صادقی نیارکی، سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

صادقی نیارکی در این جلسه با استقبال از پیشنهاد‌های ارائه شده از سوی تشکل‌ها و دست‌اندرکاران بخش خصوصی، بیان کرد: تشکیل باشگاهی جامع برای ارائه نظرات تخصصی در این حوزه پیشنهاد خوبی است و از این پیشنهاد حمایت می‌کنیم و باید در آن نمایندگانی از کل زنجیره‌ ارزش شامل طراحی مد، تامین‌کنندگان و تولیدکنندگان ماشین‌آلات و تجهیزات، بازاریابی و عرضه محصولات حضور داشته باشند. وی همچنین با استقبال از ایده ۱۰۰ هزار شغل جدید تا ۱۴۰۴ از سوی بخش خصوصی؛ زمینه‌ساز تحقق آن را رفع موانع و موضوعاتی ذکر کرد که بخش خصوصی در جلسه اعلام کرد.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت همچنین با اشاره به نقش این صنعت در رونق سایر صنایع عنوان کرد: از سوی دیگر این صنعت، می‌تواند بسیاری از صنایع همچون صنایع دستی، نقره، آیینه، شمعدان و بدلیجات را نیز فعال کند.

رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این نشست ضمن اعلام حمایت از برنامه‌های ارائه شده برای توسعه صنعت طلا و فلزات گرانبها، تصریح کرد: توجه به نشان تجاری (برندسازی) باید در این حوزه جدی گرفته شود و این موضوع در سند راهبردی باید به‌صورت ویژه مدنظر قرار گیرد. او با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی، استفاده از همه امکانات، ظرفیت‌ها و تسریع در روند امور برای نیل به اهداف، بیان کرد: در نقشه راه روی ایجاد واحدهای شاخص، پیشران و مکمل زنجیره ارزش در این حوزه باید تاکید شده و برنامه‌ریزی به‌صورت جزئی‌تر داشته باشید.

ارزیابی‌ها نشان می‌دهد تنها هفت کشور در دنیا قابلیت تولید انبوه و صادرات را در حوزه صنعت طلا و جواهرات دارند که ایران یکی از همین کشور‌ها است و این صنعت یکی از معدود صنایعی است که ما در آن مزیت رقابتی و سابقه تاریخی داریم. حفظ جایگاه دوم منطقه، ایجاد حداقل چند نمانام تجاری معتبر در جهان، صادرات حدود ۲۰ درصد مصنوعات تولیدی برای این حوزه تا افق ۱۴۰۴ هدف‌گذاری و پیش‌بینی اولیه شده است.













کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 اصناف نقش مهمی در تنظیم وکنترل بازار دارند  [ سه شنبه، 2 مهر ماه، 1392 ] 1526 مشاهده
 شناسايي بيش از 3هزار واحد صنفي متخلف در استان  [ شنبه، 26 مرداد ماه، 1392 ] 1258 مشاهده
 «مقصد پول پس از دستکاری نرخ سود بانکی»  [ سه شنبه، 8 ارديبهشت ماه، 1394 ] 360 مشاهده
 شناسایی موانع قانونی جذب سرمایه  [ دوشنبه، 20 مهر ماه، 1394 ] 541 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب