امام رضا(ع) :كسى كه كسب و تجارت مى ‏كند بايد از دروغ اجتناب كند
آخرین اخبار:
چهارشنبه، 20 آذر ماه، 1398






بازنگري صفات اخلاقي و توسعه برند
نویسنده: mohtasham تاریخ ارسال : چهارشنبه، 27 شهريور ماه، 1398 تعداد بازدید: 70

ادبیات اخلاق و رفتار در کسب و کارهای صنفی متأثر از ارزشهای اخلاقی بوده و ریشه در اخلاق دارد، همچنین عدم توجه به اخلاق کار در مدیریت واحد صنفی در جامعه ی ما که دارای ارزشهای اخلاقی غنی می باشد، می تواند معضلاتی بزرگ برای برند و واحد صنفی آن به وجود آورده حتی منجر به نابودی آن شود.

افزایش انتظارات اجتماعی، مردم را در قبال بی اخلاقی حساس تر نموده و بی توجهی به این حقوق و عدم رعایت اصول اخلاقی در برخورد با مشتریان مشکلاتی را به بار آورده که  عملکرد فرد صنفی و در نهایت موفقیت واحد صنفی را تحت تأثیر قرار   می دهد. همچنانکه اخلاق کار ضعیف بر نگرش افراد نسبت به شغل، سازمان و مدیران مؤثر بوده و می تواند بر عملکرد فردی، گروهی و سازمانی اثر بگذارد.

فعالان اقتصادی باید تلاش کنند، اخلاق را به بستر کسب و کار بازگردانند تا اصلاح و بهبود اخلاق کسب و کار بر فرهنگ حاکم بر تشکلها تأثیر گذاشته و در نتیجه اخلاق موفق درحوزه ی  کسب و کار، مسئولیت پذیری در قبال مشتری، جامعه و مردم را به ارمغان آورد.

معمولا درراستای رونق تجارت داخلی وخارجی بسیاری از مسائل مثل برند و کیفیت مورد توجه قرار می گیرد که در این میان از مسئله ی صفات اخلاقی به عنوان یکی از مهمترین مسائل در بهبود  و حتی افزایش تجارت خارجی غافل مانده ایم.

امروزه سازمانها خود را درگیر مسئله ای به نام معمای اخلاقی می بینند، یعنی یکبار دیگر باید کارهای خلاف و کارهای درست را تعریف کرد، زیرا مرز بین کارهای خوب و پسندیده و کارهای ناپسند و خلاف از بین رفته است که لازمه ی  تفکیک این دو ایجاد شرایط مناسبی در راستای فاصله ی بین هنجار و ناهنجار در سطح جامعه است.

در عصر کنونی صفات اخلاقی حلقه ی مفقوده کسب و کارها به شمار می آمده و کسب و کارها می توانند با رعایت صفات اخلاقی مانع از تضعیف ارزش ویژه برند خود شوند.

بررسي شرايط فعلي بازار نشان مي دهد مديران با هوش اخلاقي بالا سهم مناسبي از بازار داشته و ارزش برند آنان رو به افزايش است که اين امر همان توجه به صفات اخلاقي كسب و كار است، بنابراین مدیران اخلاق مدار که صادق، عادل و خدمتگزار دیگرانند، می توانند در واحد صنفی اعتماد و تعهد ایجاد نموده و مبنایی برای تجارت گسترده و درست باشند.

شناسايي مولفه هاي محيطيموثر بر مديريت ارتباط با مشتري،انتخاب‌های زیادی را پیش روی سازمانها نمی گذارد در یک تقسیم‌بندی ساده، دو مسیر پیش روی سازمان‌ها قرار خواهد داشت. یک مسیر برخاسته از رویکرد منفعلانه و یک مسیر، برخاسته از رویکرد فعال سازمان‌ها خواهد بود.

در رویکرد منفعلانه یا به تعطیلی بنگاه اقتصادی و خروج از بازارمنجر شده و یا باید به سوختن و ساختن و دنبال کردن همان برنامه‌های قبلی، با چنگ و دندان، ادامه داد.

اما رویکرد فعال، مسیر متفاوتی را پیش روی شما قرار می دهد،« برند سازی دوباره »، که باید برای رسیدن به آن در رویکرد فعال مدیران سازمانها یک بار دیگر به بررسی و بازنگری سازمان در ارتباط با چشم انداز ، ماموریت ، اهداف، خط مشی‌ها، استراتژی‌ها، ارزشها و برنامه‌های سازمانی پرداخت، به همین جهت یکی از مهمترین موضوعات که باید به صورت لحظه ای در مورد برند مورد بازنگری قرار گیرد صفات اخلاقی برند شماست.

روابط عمومی اتاق اصناف مشهد













کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب