امام رضا(ع) :كسى كه كسب و تجارت مى ‏كند بايد از دروغ اجتناب كند
آخرین اخبار:
يكشنبه، 24 آذر ماه، 1398






یادداشت: اصناف در ثبت برند سابقه ای قدیمی دارند
نویسنده: mohtasham تاریخ ارسال : دوشنبه، 31 تير ماه، 1398 تعداد بازدید: 312

زمانی بود که بازارها ساده و بصورت سنتی اداره می­شد، اصناف در ثبت برند سابقه­ای قدیمی دارند مردم در خرید، محصول­گرا و مرغوبیت کالا را در نظر می­گرفتند و به دنبال افرادی بودند که از نظر انصاف و اجناس بهترین محصول را در بازار ارائه کنند.

ولی بازار در سال­های اخیر با تحول اطلاعات و فن­آوری و پیشرفت تکنولوژی شرایط جدیدی را در کسب و کار رقم زده است. یکی از شاخص­های کارکردی بازار امروز برندسازی و برندینگ است با ایجاد شرایط ارتباطی، افرادی که بخواهند در بازار دارای سهم قابل قبولی باشند، دیگر نمی­توانند در واحدهای صنفی مثل قبل نشسته و با توصیف واحد صنفی و اجناس باکیفیت خود مشتری را ملزم به خرید کالای خود نمایند، بلکه باید بیرون واحد صنفی را دیده و نگاه توسعه­ای بالاتر داشته باشند و به سمت مشتری، نیاز مشتری و مشتری محوری پیش روند.

تولیدات صنفی که بخواهد در بخش جهانی خود را مشاهده نماید. در بازار داخلی و خارجی احتیاج به یک اعتبار دارد که نظر مشتری­ها را برای خرید محصول جلب کند، در واقع نیاز به اعتمادسازی دارد و باید نسبت به فعالیت اقتصادی و خدمات خود متعهد و مشهور باشد.

امروز یکی از اصلی­ترین شاخص­های بازاریابی برندینگ است. برند نام و نشان تجاری بوده که فارغ از موارد قانونی به صورت یک هویت شخصیتی بوده، مشتریان در زمان انتخاب کالا با خیال آسوده و اعتماد به برند کالا را انتخاب می­کنند.

 برند یک مزیت رقابتی برای یک مجموعه­ی تولیدی و اقتصادی محسوب می­شود که با اتکا به آن می­شود در دنیا در بازارهای داخلی و فرامرزی مطرح شده و باید توجه داشت که نکته­ی مهم آن حفظ برند، به­روز کردن برند، زنده نگهداشتن برند و قابلیت پویایی برند است.

برند یک استراتژی بعنوان مزیت رقابتی، ارتباط با بازار و بعنوان یکی از ابزارهای مشتری­مداری، نزدیک شدن به مشتری و روش­مند در کسب و کار است.

در رابطه با برندسازی نکته­ی اصلی مدیریت ذهن مشتری است. برند در اصناف دارای پیشینه تاریخی می­باشد که معتمدین بازار و کسبه معروف بازار که سالیان مورد اعتماد بازار و مردم بوده­اند، به صورت برند معرفی نمی­شدند، حال آنکه اکثر فعالیت­ها در واحدهای صنفی و فعالیت­های مختلف دارای شهرت و ویژگی خاص خود بوده­اند، بطور مثال حوزه غذایی و رستوران، شیرینی، فرش دستباف و... دارای این مزیت و خوش­نامی در بازار بوده­اند و برندهای مطرحی با سابقه طولانی در حوزه­های صنفی وجود دارد که بعنوان اسطوره­های برند در دنیا از آنها یاد می­شود.

از آنجا که مشتری در خرید به برند اعتماد می­کند این مزیت و تعهد باعث افزایش سهم بازار محصولات و تولیدات می­شود، برند یک پل ارتباطی دوطرفه بین مشتری و بازار و صاحب برند است و باعث وفاداری و تکرار خرید مشتریان می­شود.

با توجه به شرایط محیطی ، رقابت­پذیری و روز بازار، برندسازی یک الزام جدی برای تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی است.

هادی مخملی  عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف مشهد













کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب