امام رضا(ع) :كسى كه كسب و تجارت مى ‏كند بايد از دروغ اجتناب كند
آخرین اخبار:
يكشنبه، 4 فروردين ماه، 1398
ارائه یک مدل مفهومی جهت شناسایی کیفیت خدمات الکترونیکی در فروشگاه های اینترنتی کشور
نویسنده: mohtasham تاریخ ارسال : چهارشنبه، 28 آذر ماه، 1397 تعداد بازدید: 68

ارائه یک مدل مفهومی جهت شناسایی کیفیت خدمات الکترونیکی در فروشگاه های اینترنتی کشور

این پژوهش با تبیین شکاف موجود در خصوص مطالعات علمی در حوزه بومی سازی عوامل موثر بر کیفیت خدمات الکترونیکی در فروشگاه های اینترنتی کشور، به ارائه یک مدل مفهومی با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری می پردازد.

این پژوهش با تبیین شکاف موجود در خصوص مطالعات علمی در حوزه بومی سازی عوامل موثر بر کیفیت خدمات الکترونیکی در فروشگاه های اینترنتی کشور، به ارائه یک مدل مفهومی با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری می پردازد.

این مطالعه از نوع کمی-پیمایشی است که در آن پرسشنامه ساختاریافته ای در بین خریداران سه فروشگاه اینترنتی توزیع می گردد. از آلفای کرونباخ جهت بررسی پایایی، تحلیل عامل اکتشافی جهت دسته بندی شاخص های فرعی و نیز تحلیل عامل تاییدی برای بررسی روایی سازه و متغیرها و شاخص های منتج از آنها استفاده می شود.

سپس، عوامل موثر بر کیفیت خدمات الکترونیکی در 37 شاخص فرعی و با روش دسته بندی تحلیل عاملی اکتشافی در 5 شاخص اصلی شامل: اعتماد، قابلیت اطمینان و برآورده سازی سفارش، مهندسی سایت، جذابیت و هیجان خرید و ارتباطات تعریف خواهد شد و میزان تاثیرگذاری هر کدام از شاخص های اصلی بر کیفیت خدمات الکترونیکی بررسی می گردد.

 همچنین براساس برازش الگوی مفهومی پژوهش، همخوانی الگوی مفهومی با داده های گردآوری شده، مورد تحلیل قرار می گیرد. در نهایت با استفاده از آزمون فریدمن به الویت بندی عوامل می پردازد.

ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه فرمائید.

http://article.irna.ir/userfiles/fa/Files/NewsAttachment/2018/model(0).pdf

 نویسندگان: محمد فتحیان، مرضیه رحمانی، سعید یعقوبی

منبع:  نشریه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران دوره 8 شماره 29، بهار 97













کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 الفبای خلاقیت در شهرهای گردشگرپذیر  [ چهارشنبه، 18 بهمن ماه، 1396 ] 309 مشاهده
 ۱۰ روش اعتمادسازی در محیط کار  [ سه شنبه، 28 فروردين ماه، 1397 ] 138 مشاهده
 اشتباهاتی که افراد موفق هرگز تکرار نمی‌کنند  [ يكشنبه، 16 دي ماه، 1397 ] 72 مشاهده
 چگونه وب سایت شرکت تان را کاربردی کنید  [ دوشنبه، 28 خرداد ماه، 1397 ] 176 مشاهده
 با کارمند دشوار چه کنیم؟  [ يكشنبه، 23 دي ماه، 1397 ] 80 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب