امام رضا(ع) :كسى كه كسب و تجارت مى ‏كند بايد از دروغ اجتناب كند
آخرین اخبار:
چهارشنبه، 30 آبان ماه، 1397
شادکاری یعنی احساس مفید بودن
نویسنده: mohtasham تاریخ ارسال : سه شنبه، 23 مرداد ماه، 1397 تعداد بازدید: 90

نویسنده: کن رابینسون مترجم: سیدحسین علوی لنگرودی منبع:کتاب Finding Your Element : اگر بخواهیم شادکاری را در یک عبارت خلاصه کنیم می‌توانیم آن را «احساس مفید بودن و موثر عمل کردن» خلاصه کنیم. حال سوال اینجاست که از چه راه‌هایی می‌توان به این احساس مفید و موثر بودن دست یافت و از طریق آن بر میزان شادی در کار افزود. در اینجا به سه توصیه کاربردی برای دستیابی به این هدف اشاره شده است.

توصیه اول: همیشه خودتان را به سمت چشم انداز‌های بلندمدت حرکت دهید

خیلی‌ها هستند که به دلیل داشتن اهداف و خواسته‌های محدود و کوتاه مدت، اغلب اوقات در حال درجا زدن و عقب افتادن از دیگران هستند؛ در حالی که اگر چشم اندازهای بلند مدت و بلند نظرانه‌ای را دنبال کنند به‌طور حتم موفق تر خواهند بود. تجربه ثابت کرده که متمرکز شدن بیش از حد روی مسائل و موارد جزئی و اضطراری شاید در کوتاه مدت بعضی از مشکلات افراد و کارکنان سازمان را حل کند اما در بلند مدت باعث درجا زدن آنها و دور شدن از آرمان‌ها یشان خواهد شد. بنابراین همیشه به یاد داشته باشید که بدون داشتن برنامه و چشم انداز بلندمدت هیچ گاه نمی‌توانید به احساس واقعی شادی در کار و کسب پیشرفت‌های بزرگ دست یابید.

توصیه دوم:توفان فکری در محل کار فراموش نشود

شاید برای شما جالب باشد که بدانید یکی از الزامات خودمدیریتی در محل کار، داشتن توفان فکری و باز کردن ذهن به روی ایده‌های نو و بدیع است. اگر می‌خواهید به یک مدیر یا کارمند شاد در محل کارتان تبدیل شوید همیشه یک خودکار و چند ورق کاغذ در کنارتان داشته باشید تا به محض اینکه ایده و فکری به ذهن تان خطور کرد آن را یادداشت کنید و به‌طور متناوب آنها را مرور کنید چرا که از میان همین یادداشت‌هاست که به شما احساس خوشایندی داده می‌شود و شما در محل کارتان احساس شادمانی و مفید بودن می‌کنید و در این حالت است که ایده‌های بزرگ و پیروزی آور نمایان می‌شوند. تجربه ثابت کرده که همین ایده‌ها و نکات هستند که پس از تبدیل شدن به ارزش‌ها، اهداف کاری شان را شکل می‌بخشند و آنها را از سایر کارکنان و مدیران متمایز می‌سازند.

توصیه سوم: اهداف شخصی و کاری تان را بنویسید

یکی از مشکلات بسیاری از کارمندان و حتی مدیران این است که به‌طور کلی اهداف مشخصی در کار و حتی زندگی شان ندارند و در نتیجه تلاش‌ها و فعالیت هایشان غالبا بی ثمر باقی می‌ماند. برای اجتناب از این حالت لازم است که افراد اهداف و خواسته هایشان را روی کاغذ بنویسند و آنها را به‌طور مرتب مورد بازبینی و کنترل قرار دهند. برایان تریسی بزرگ در این مورد می‌گوید: لازم است که هر کارمندی به مدت ۳۰ روز، هر روز اهداف کاری‌اش را روی کاغذ بنویسد و آن را در محل کارش در معرض دید خود قرار دهد، با ادامه یافتن این عمل در روزهای متمادی، آن اهداف به بخشی جدایی‌ناپذیر از فعالیت‌های کاری افراد تبدیل خواهد شد و آنها هیچ گاه چیزهایی را که در ذهن‌شان حک شده فراموش نخواهند کرد.

منبع خبر: روزنامه دنیای اقتصاد













کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 شناسایی کارمندان ضعیف و نحوه برخورد با آنها  [ چهارشنبه، 25 بهمن ماه، 1396 ] 257 مشاهده
 بحران اقتصادی؛ مانع یا محرک کارآفرینی؟  [ دوشنبه، 23 مهر ماه، 1397 ] 27 مشاهده
 استعدادهای سازمان؛ عامل شکوفایی تکنولوژی  [ شنبه، 19 خرداد ماه، 1397 ] 118 مشاهده
 سرمایه‌داری بدون سرمایه!  [ سه شنبه، 20 شهريور ماه، 1397 ] 55 مشاهده
 اضافه کردن مدیر ارشد برند به مجموعه شرکت  [ چهارشنبه، 6 دي ماه، 1396 ] 214 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب