امام رضا(ع) :كسى كه كسب و تجارت مى ‏كند بايد از دروغ اجتناب كند
آخرین اخبار:
پنجشنبه، 29 شهريور ماه، 1397
عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف مشهد : اولویت در کسب و کار اصناف، مشتری مداری است
نویسنده: mohtasham تاریخ ارسال : چهارشنبه، 30 خرداد ماه، 1397 تعداد بازدید: 89

 کارگاه آموزش حقوق مصرف کنندگان ویژه رؤسای اتحادیه های صنفی امروز چهارشنبه 30 خرداد ساعت 9 صبح در محل سالن همایش های اتاق اصناف مشهد برگزار گردید.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف مشهد با اشاره به محورهای کارگاه مذکور اظهار داشت: امروزه منافع و مزایای بیشمار مشتری مداری در بحث بازاریابی برهیچ کسی پوشیده نیست و برای پیشرفت مستمر و حضور پایدار در بازارهای رقابتی امروزی باید رضایت مشتری را که همان تکریم ارباب رجوع است را جزء اولویت­های خود قرار دهیم.

کارگاه آموزش حقوق مصرف کنندگان ویژه رؤسای اتحادیه های صنفی امروز چهارشنبه 30 خرداد ساعت 9 صبح در محل سالن همایش های اتاق اصناف مشهد برگزار گردید.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف مشهد با اشاره به محورهای کارگاه مذکور اظهار داشت: امروزه منافع و مزایای بیشمار مشتری مداری در بحث بازاریابی برهیچ کسی پوشیده نیست و برای پیشرفت مستمر و حضور پایدار در بازارهای رقابتی امروزی باید رضایت مشتری را که همان تکریم ارباب رجوع است را جزء اولویت­های خود قرار دهیم.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مشهد هادی مخملی درادامه افزود: گسترش بازارهای هدف  در گرو شناخته شدن آنها در میان مشتریان  بوده که محور اصلی آن در اهمیت تکریم مصرف کننده در چرخه ی کسب و کار به عنوان شاخص رابطه فروشنده و مشتری است.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته فروشندگان تنها به تلاشی در راستای فروختن کالا یا خدمات به مشتری اقدام می نمودند، این درحالی است که در دنیای امروزی، اغلب مدل­های موفق کسب و کار با محوریت مشتری شکل گرفته­اند

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف مشهد بیان داشت: شرایط کسب و کار بازارهای امروزی با رقابت شدید و فزآیندهایی روبرو هستند و مطمئناً کسی پیروز این رقابت خواهد شد که بتواند به بهترین نحو ممکن، خواسته های مشتریان هدف را به بهترین شکل درک کند و منافع آنها را تامین کند.

هادی مخملی عنوان کرد: اسلام راجع به کسب و کار و تجارت اهمیت فراوانی قائل شده است؛ به همین دلیل کاسب حبیب خداست، زیرا اگر کار و کسب درست انجام شود، عبادت است و خداوند آن را به عنوان عبادت میپذیرد.

وی افزود: مسئله بازار بسیار مهم است، اما شرطش این است که یک بازاری هم احکام دین را بداند و هم آنها را قبول داشته باشد تا معاملات به صورتی انجام ‌شود که به نفع فروشندهها، خریدارها و مصرفکنندگان باشد.

* شناسایی و تبیین شاخصهای حقوق مصرف کنندگان متناسب با قوانین

در ادامه رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان مشهد ضمن برشمردن بندهایی از تفاهم نامه انجمن با اتاق که در آذرماه سال گذشته اتفاق افتاد، اظهار داشت: تعاملات اولیه ی انجمن با اتاق اصناف در مباحث نرخگذاری از زاویه ی حمایت از حقوق مصرف کنندگان آغاز شد که در سال گذشته با انعقاد تفاهم نامه منجر به فرآیند مفیدتری در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان شد.

باقرزاده ضمن تشکر از همکاریهای هیئت رئیسه اتاق اصناف مشهد و به ویژه دیدگاههای نو رئیس اتاق اصناف مشهد  اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که ما در این تفاهم نامه با اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی دنبال کردیم، بخش ارائه ی خدمات مشاوره ای به مراجعین در اتحادیه های صنفی  است.

وی خاطرنشان کرد: بحث شناسایی و تبیین شاخصهای حقوق مصرف کنندگان متناسب با قوانین موضوعه و نوع فعالیت های واحدهای صنفی تحت پوشش از جمله مواردی است که می توانیم حقوق مصرف کنندگان را بسته به نوع فعالیتهای اتحادیه های صنفی استاندارد سازی می کنیم.

باقرزاده ضمن معرفی رؤسای اتحادیه های صنفی به عنوان رابطین انجمن حمایت دراتحادیه های صنفی ادامه داد: بحث آگاهی بخشی و اطلاع رسانی برای خدمات فرهنگی و آموزش در باره حقوق مصرف کنندگان و همین طور تبیین فرهنگ غنی مشتری مداری و اعتلای جایگاه آن در کسب و کار در چارچوب تفاهم نامه به صورت مدن دنبال خواهد شد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان افزود: اجرای طرح های عملیاتی مشترک در جهت ارتقاء فرهنگ مشتری مداری بر پایه ی حقوق مصرف کنندگان، تعمیق و گسترش فرهنگ  سازی و اهمیت دادن به حقوق مصرف کنندگان، منافع متقابل را، هم برای مصرف کنندگان و هم برای واحدهای صنفی به صورت بازی برد- برد با یک نفع متفاوت به دنبال خواهد داشت.

باقرزاده اضافه کرد: تشویق و تقدیر از واحدهای صنفی متعهد به حقوق مصرف کنندگان از طریق مکانیزم ها  و شاخص هایی مورد توجه قرار گرفته است که به زودی شاهد رونمایی آن خواهید بود.

در ادامه ی کارگاه آموزشی فوق دکتر اسفندیاری مدرس دانشگاه و عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان خراسان رضوی به موضوع اهمیت تکریم مصرف کنندگان در چرخه ی کسب و کار پرداخت .

شایان ذکر است موضوع جایگاه مصرف کنندگان در دیدگاههای نوین تجارت و بازاریان  جهان توسط دبیر کمیته اجرایی تفاهم نامه ( مهندس اکبری) و موضوع  مسئولیت های عرضه کنندگان کالا و خدمات در قبال نقض حقوق مصرف کنندگان توسط وکیل پایه ی یک دادگستری و مسئول کمیته ی حقوقی انجمن ( زنگنه ) به شرکت کنندگان در کارگاه،آموزش داده شد.

روابط عمومی اتاق اصناف مشهد













کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 تب ارزی بازار آرام شد  [ چهارشنبه، 12 آذر ماه، 1393 ] 565 مشاهده
 ورود تورم به هسته سخت  [ سه شنبه، 6 آبان ماه، 1393 ] 467 مشاهده
 خودروهای خارجی در سراشیبی قیمت  [ سه شنبه، 13 مرداد ماه، 1394 ] 373 مشاهده
 صادرات سیمان خارج از کانال بورس کالا ممنوع شود  [ شنبه، 10 آبان ماه، 1393 ] 839 مشاهده
 توافق ایران و عراق برای برقراری تجارت آزاد  [ سه شنبه، 22 ارديبهشت ماه، 1394 ] 501 مشاهده
 
نام شما: [ کاربر جدید ]

نام شما (ضروری): 
ایمیل شما (ضروری): 
نظر:
کد امنیتی
کد امنیتی

  [ بازگشت ]
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب