امام رضا(ع) :كسى كه كسب و تجارت مى ‏كند بايد از دروغ اجتناب كند
آخرین اخبار:
سه شنبه، 26 دي ماه، 1396
برنامه گسترده یک فروشگاه زنجیره‌ای برای حذف واسطه‌ها
نویسنده: mohtasham تاریخ ارسال : دوشنبه، 11 دي ماه، 1396 تعداد بازدید: 17

شرکت ایده انتخاب ایرانیان با راه‌اندازی فروشگاه‌های «انتخاب‌من»، کسب‌وکار مبتنی بر فرانچایز (حق بهره‌برداری) را به‌عنوان یکی از نیازهای فوری کشور در بحث اشتغال‌زایی و کارآفرینی در دستور کار قرار داده است.

به گزارش «دنیای اقتصاد» مدیرعامل شرکت ایده انتخاب ایرانیان در یک نشست خبری با بیان این مطلب گفت: انتقال دانش اداره این کسب‌وکار از یک شرکت کره‌ای با سابقه ۳۰ ساله که ۱۲ هزار و ۵۰۰ شعبه را راه‌اندازی کرده، صورت گرفته و ایران به‌عنوان‌هاب منطقه‌ای برای این شرکت کره‌ای دارای اولویت است. سیدامیر غریفی افزود: برنامه‌ریزی ما این است که در یک دوره ۵ ساله تعداد شعبات را در سراسر کشور به ۱۰ هزار شعبه برسانیم و در ۴۶ کشور منطقه از آسیای میانه تا شمال آفریقا نیز راه‌اندازی ۵۰ هزار شعبه در دستور کار است. این درحالی است که توسعه صادرات، توسعه کسب‌وکارهای کوچک، حذف واسطه‌ها و توسعه کارآفرینی مهم‌ترین موضوعاتی است که در توسعه شعبات مدنظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ما در صنعت غذا و خوراکی دارای مزیت رقابتی هستیم، تصریح کرد: رویکرد ما این است که فروشگاه‌های ما در کشورهای دیگر کانال صادراتی ما باشند، زیرا به‌دلیل نبود کانال‌های صادراتی نتوانسته‌ایم از این مزیت در کشورهای منطقه بهره بگیریم. در همین حال می‌دانیم که تولیدکنندگان کوچک بسیاری در صنایع غذایی فعالیت می‌کنند که توان رقابت را در نظام توزیع با تولیدکنندگان بزرگ ندارند و ما می‌خواهیم با عقد قرارداد با صاحبان مشاغل کوچک به آنها در وصول و توزیع اطمینان‌خاطر بدهیم. غریفی با اشاره به اینکه در صنعت خرده‌فروشی بحث فرانچایز موضوع جدیدی است، تاکید کرد: جامعه هدف ما، جامعه‌ای سنتی است و برای ورود به بحث فرانچایز و اعطای حق بهره‌برداری نیاز داریم تا در ابتدا چند فروشگاه را با اداره مستقیم تاسیس کنیم. در این راستا از ۴۰ روز پیش اولین شعبه فروشگاه «انتخاب‌من» در صادقیه افتتاح شده و هفته گذشته نیز سه  فروشگاه راه‌اندازی شده و برنامه ما این است که طی یک سال تعداد فروشگاه‌ها را به ۳۰۰ برسانیم. وی با اشاره به اینکه خرید از فروشگاه «انتخاب‌من» تجربه جدیدی برای مشتری خواهد بود، ادامه داد: ما رقیب فروشگاه‌های زنجیره‌ای دیگر نیستیم و رویکرد ما این است که با ایجاد شرایط مناسب و هوشمندانه در قبال خرید یک کالا بتوانیم به مشتری استفاده رایگان از یک کالای دیگر را پیشنهاد دهیم.

مدیرعامل شرکت ایده انتخاب ایرانیان با اشاره به اینکه مدل‌های متنوعی را در اعطای فرانچایز برای شرکای خود قائل می‌شویم، افزود: در بحث خرده‌فروشی استفاده از یک نرم‌افزار می‌تواند در کاهش ضایعات و افزایش فروش نقش مهمی داشته باشد و با تامین نرم‌افزار، مذاکره با تامین‌کنندگان کالا و نیز آموزش کارکنان همراهی بسیار زیادی را در راه‌اندازی فروشگاه‌ها خواهیم داشت.

منبع خبر: روزنامه دنیای اقتصاد













کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 شاخص قیمت مصرف‌کننده به زیر 10 درصد بازگشت  [ پنجشنبه، 6 مهر ماه، 1396 ] 78 مشاهده
 فاینانس خوب است اما...  [ دوشنبه، 10 مهر ماه، 1396 ] 68 مشاهده
 ابزار مدیریتی که دنیا را تغییر خواهد داد  [ شنبه، 18 آذر ماه، 1396 ] 42 مشاهده
 وظیفه فراموش شده مصرف کنندگان  [ شنبه، 15 مهر ماه، 1396 ] 69 مشاهده
 
نام شما: [ کاربر جدید ]

نام شما (ضروری): 
ایمیل شما (ضروری): 
نظر:
کد امنیتی
کد امنیتی

  [ بازگشت ]
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب