امام رضا(ع) :كسى كه كسب و تجارت مى ‏كند بايد از دروغ اجتناب كند
آخرین اخبار:
چهارشنبه، 10 خرداد ماه، 1402






خزانه دار وعضو هیئت رئیسه اتاق اصناف مشهدعنوان کرد: ضرورت خلاقیت در فضای کسب و کار
نویسنده: mohtasham تاریخ ارسال : دوشنبه، 25 بهمن ماه، 1395 تعداد بازدید: 731

همایش آموزشی  آموزش خلاقیت در مارکتینگ با محوریت صنعت پوشاک با مشارکت اتاق اصناف مشهد، مرکز علمی کاربردی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی و اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک دوخته ساعت 10 صبح روز دوشنبه 25 بهمن ماه در محل سالن همایشهای اتاق اصناف مشهد

 با حضور معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خزانه داروعضو هیئت رئیسه اتاق اصناف و رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک و جمعی از تولیدکنندگان و دانش آموختگان صنعت پوشاک برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مشهد در این همایش عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف مشهد اظهار داشت: یکی از الزامات فضای کسب وکار برای خلق برتری در رابطه با فعالیت های اقتصادی در حوزه اصناف خلاقیت است. بازارها پیچیده و متغیرند و به همین دلیل مهارت‌های تفکر خلاق برای موفقیت حیاتی است.

هادی مخملی در ادامه افزود: برای فعال اقتصادی و تولیدکننده توانایی مقابله با دشواری‌ها و حل مشکلات بیش از هر چیز تعیین‌کننده رویدادهای کسب‌وکارخواهد بود ودرحقیقت می‌توان گفت فردی که مهارت‌های ضعیفی در تفکر خلاق دارد مجبور است برای افرادی کار کند که از مهارت‌های پیشرفته‌تر تفکر خلاق بهره می‌برند و یا در نهایت از بازار حذف خواهد شد و بازار را به رقبای چالاک خود واگذار خواهد کرد.

وی اضافه کرد: امروزه در بازار برد ازآن کسانی است که پاسخگوی توانمند شرایط محیطی باشند و با روشهای راهبردی متعددی حوزه کسب و کار خود را مدیریت نمایند؛ تولید گرایی ,محصول گرایی وتمرکز برقیمت کالا، کیفیت و یاهزینه کالا و یا تنها بر جنبه های تبلیغاتی کالا اصرار ورزیدن  همه از الزامات راهبردی و از عوامل موفقیت درونی یک بنگاه  واحد صنفی است.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف مشهد بیان داشت: یک ایده یا بینش جدید می‌تواند برای تغییر مسیر کاری یا تحول کل شرکت کافی باشد. سودآوری، درآمد و مشتریان آینده شرکت‌ به میزان خلاقیت فعالان اقتصادی بستگی دارند. اگر کیفیت تفکر خود را بهبود بخشید، کیفیت زندگی‌ کسبی نیز بهبود می‌یابد.

هادی مخملی خاطرنشان کرد: متاسفانه، اکثریت افراد اصلا تفکر خلاق ندارند یا بهره‌ کمی از آن برده‌اند. آن‌ها سعی می‌کنند با تکرار رفتار و گفتار گذشته، شرایط فعلی‌شان را حفظ کنند.

وی ادامه داد: از اینها فراتر امروزه در محیط کسب و کار ما با یک بازار خلاق مواجه هستیم و مشتریانی که ذائقه های متفاوت و سلیقه های غیر یکسانی داشته و انتظارات آنها از تولیدکنندگان بیش از پیش نادیده گرفته می شود.

مخملی گفت: تولیدکننده باید در راستای ایجاد نیاز و کشف خواسته های پنهان مشتری گام بردارد و همچنین جذابیت های محیط کاری و اقتصادی باید بتواند مشتری را به سوی خود جذب نموده و اصول و مبانی مشتری مداری را که همانا حفظ مشتری و مشتری مداری در یک رابطه بلند مدت برد – برد و مستمر است، رضایتمندی خریدار را حاصل نموده تا منجر به وفاداری شود.

وی عنوان کرد: تولید کننده نباید مقلد و کپی بردار باشد بلکه ابتکار عمل داشته و با نوآوری در طراحی و دیزاین هارمونیک رنگ، ذائقه مشتری را تحریک نموده ، هم در سطح کسب و کار و شرایط کالایی وهم در سطح انسانی مشتری مداری را در رأس امور خود قرار می دهد.  

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف مشهد امروزه فرصت‌های بزرگی برای پیشرفت و موفقیت در دسترس همگان است که نادیده گرفته می‌شود.همه افراد خلاق هستند. خلاقیت ویژگی طبیعی و ذاتی افراد مثبت‌اندیشی است که عزت‌نفس بالایی دارند. شرکت‌هایی که محیط کاری مثبتی ایجاد می‌کنند، جریانی دائمی از ایده‌ها را از سوی همه کارمندان دریافت می‌کنند.

روابط عمومی اتاق اصناف مشهد













کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب